Skupiaj się na tym, co uczeń zrobił, zamiast oceniać go jako osobę.
Materiał, który uczy udzielania i przyjmowania informacji zwrotnej w sposób wspierający, a nie raniący.
Porozmawiaj z klasą o tonie wypowiedzi, emocjach i odpowiedzialności za słowo – w oparciu o gotowy scenariusz zajęć.
Rozróżnianie feedbacku wspierającego od krytyki raniącej.
Formułowanie „zdrowych” komunikatów z uwzględnieniem tonu i słów.
Świadomość emocji i odpowiedzialność za słowo w relacjach rówieśniczych.
Ćwiczenia praktyczne, drama i dyskusja zamiast suchego wykładu.
Materiał rozwija u uczniów umiejętność udzielania i przyjmowania konstruktywnej informacji zwrotnej. Uczy odróżniania feedbacku wspierającego od krytyki raniącej, pokazuje zasady formułowania „zdrowych” komunikatów oraz podkreśla znaczenie tonu, słów i emocji. Zajęcia opierają się na dyskusji, dramie i ćwiczeniach praktycznych.
Otwórz e-materiał na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej lub pobierz materiał metodyczny dla nauczyciela.
Dodatkowo do e-materiału został przygotowany materiał metodyczny, który krok po kroku prowadzi nauczyciela przez zajęcia poświęcone konstruktywnemu feedbackowi.
Tutaj umieszczasz opis materiału tak jak do tej pory. Obok wyświetli się widżet z szybkimi linkami: do e-materiału, materiału metodycznego oraz dodatkowych zasobów.
Zestaw materiałów, który wspiera szkoły w budowaniu języka szacunku, empatii i odpowiedzialności za słowo.
Skupiaj się na tym, co uczeń zrobił, zamiast oceniać go jako osobę.
Opowiadaj o swoich obserwacjach i odczuciach, zamiast przypisywać intencje.
Wybierz moment, w którym uczeń jest gotowy słuchać, i spokojny, rzeczowy ton głosu.
Feedback powinien podpowiadać, co można zrobić lepiej, a nie tylko wskazywać błędy.
Krótka scenka pokazująca, jak różni się feedback raniący od wspierającego.
Kontakt
przykladowy@email.com
+01 234 567 789
ul. Przykładowa 123
12-345 Miastowo
Przedszkole
Fundacja
Odwiedź nasze social media!
Polityka prywatności
Regulamin
Deklaracja dostępności