Wyszukaj na stronie

e-materiały szkoła ponadpodstawowa

Kultura feedbacku – mówić, by nie ranić

Materiał, który uczy udzielania i przyjmowania informacji zwrotnej w sposób wspierający, a nie raniący.

Porozmawiaj z klasą o tonie wypowiedzi, emocjach i odpowiedzialności za słowo – w oparciu o gotowy scenariusz zajęć.

Krótkie info o tym, czego uczy materiał

💬

Rozróżnianie feedbacku wspierającego od krytyki raniącej.

🔊

Formułowanie „zdrowych” komunikatów z uwzględnieniem tonu i słów.

🧠

Świadomość emocji i odpowiedzialność za słowo w relacjach rówieśniczych.

🎭

Ćwiczenia praktyczne, drama i dyskusja zamiast suchego wykładu.

Krótki opis materiału

Kultura feedbacku – mówić, by nie ranić

Materiał rozwija u uczniów umiejętność udzielania i przyjmowania konstruktywnej informacji zwrotnej. Uczy odróżniania feedbacku wspierającego od krytyki raniącej, pokazuje zasady formułowania „zdrowych” komunikatów oraz podkreśla znaczenie tonu, słów i emocji. Zajęcia opierają się na dyskusji, dramie i ćwiczeniach praktycznych.

Skorzystaj z materiału

Otwórz e-materiał na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej lub pobierz materiał metodyczny dla nauczyciela.

📘
Materiał metodyczny dla nauczyciela
Gotowy scenariusz zajęć, propozycje ćwiczeń i wskazówki do pracy z klasą.

Dodatkowo do e-materiału został przygotowany materiał metodyczny, który krok po kroku prowadzi nauczyciela przez zajęcia poświęcone konstruktywnemu feedbackowi.

O materiale „Kultura feedbacku – mówić, by nie ranić”

Tutaj umieszczasz opis materiału tak jak do tej pory. Obok wyświetli się widżet z szybkimi linkami: do e-materiału, materiału metodycznego oraz dodatkowych zasobów.

e-materiały kultura feedbacku

Kultura feedbacku – mówić, by nie ranić

Zestaw materiałów, który wspiera szkoły w budowaniu języka szacunku, empatii i odpowiedzialności za słowo.

Cztery zasady „zdrowego feedbacku”

Zasada 1
Mów o zachowaniach, nie o osobie

Skupiaj się na tym, co uczeń zrobił, zamiast oceniać go jako osobę.

Zasada 2
Używaj języka „ja”

Opowiadaj o swoich obserwacjach i odczuciach, zamiast przypisywać intencje.

Zasada 3
Dbaj o ton i czas

Wybierz moment, w którym uczeń jest gotowy słuchać, i spokojny, rzeczowy ton głosu.

Zasada 4
Pokazuj kierunek rozwoju

Feedback powinien podpowiadać, co można zrobić lepiej, a nie tylko wskazywać błędy.

Zobacz, jak może wyglądać lekcja o feedbacku

Krótka scenka pokazująca, jak różni się feedback raniący od wspierającego.

Kontakt

przykladowy@email.com
+01 234 567 789

ul. Przykładowa 123
12-345 Miastowo

Przedszkole

Fundacja

Odwiedź nasze social media!

Polityka prywatności

Regulamin

Deklaracja dostępności

Logo fundacji edukacja i wsparcie