Wyszukaj na stronie

CZYM SĄ MOJE GRANICE? A CZYM GRANICE INNYCH OSÓB?

 

Nazwa e-materiału: „Czym są moje granice? A czym granice innych osób?” 

Krótki opis materiału:

Materiał „Granice moje i innych osób” z bloku Relacje i szacunek w grupie przeznaczony jest dla uczniów klas IV–VI szkoły podstawowej. Dwie jednostki lekcyjne (2 × 45 minut) uczą, czym są granice osobiste – fizyczne, emocjonalne i społeczne – oraz dlaczego ich szanowanie jest kluczowe w budowaniu zdrowych relacji.

Uczniowie, pracując indywidualnie, w parach i grupach, analizują przykłady, odgrywają scenki, wykonują ćwiczenia interaktywne i refleksyjne karty pracy. Zajęcia rozwijają empatię, komunikację asertywną i umiejętność stawiania granic, a ich podsumowaniem jest klasowy mini-plakat „Nasze zasady szanowania granic”

Autor e-materiału: Fundacja Edukacja i Wsparcie, ul. Zajęcza 4, 57-300 Kłodzko

Zobacz materiał na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej:

Link do e-materiału pod tytułem „Czym są moje granice? A czym granice innych osób?”

Materiał metodyczny:Dodatkowo do e-materiału został stworzony materiał metodyczny dla nauczycieli.

Materiał dostępny pod linkiem.

[2025-08-26]

 

MAPA MOJEJ OKOLICY: MIEJSCA WAŻNE DLA RÓŻNYCH LUDZI.

 

Nazwa e-materiału: „Mapa mojej okolicy: miejsca ważne dla różnych ludzi.” 

Krótki opis materiału:

Poradnik dla nauczyciela „Mapa mojej okolicy: miejsca ważne dla różnych ludzi” wspiera realizację zajęć ukierunkowanych na rozwijanie wrażliwości społecznej uczniów. Lekcja pozwala dzieciom odkryć, że przestrzeń lokalna pełni różne funkcje i jest ważna dla różnych grup społecznych – m.in. seniorów, osób z niepełnosprawnościami czy migrantów.

Poprzez pracę z mapą, mini-audyt, analizę filmu, quiz i dyskusję uczniowie uczą się dostrzegać bariery w otoczeniu, rozumieć potrzeby innych oraz kształtować postawę empatii i otwartości. Zajęcia kończą się testem sytuacyjnym, w którym uczniowie wykorzystują zdobytą wiedzę w praktyce.

Autor e-materiału: Fundacja Edukacja i Wsparcie, ul. Zajęcza 4, 57-300 Kłodzko

Zobacz materiał na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej:

Link do e-materiału pod tytułem „Mapa mojej okolicy: miejsca ważne dla różnych ludzi.”

Materiał metodyczny:Dodatkowo do e-materiału został stworzony materiał metodyczny dla nauczycieli.

Materiał dostępny pod linkiem.

[2025-08-26]

WF BEZ BARIER: PARAOLIMPIJSKIE INSPIRACJE.

 

Nazwa e-materiału: „WF bez barier: paraolimpijskie inspiracje.” 

Krótki opis materiału:

Materiał „WF bez barier: paraolimpijskie inspiracje” to poradnik dla nauczyciela, który wspiera realizację zajęć wychowania fizycznego w duchu równości i edukacji włączającej. Lekcja pozwala uczniom poznać dyscypliny paraolimpijskie, sylwetki znanych sportowców oraz ideę sportu bez barier.

Dzięki filmom, quizom, ćwiczeniom aktywizującym i dyskusjom uczniowie uczą się, jak dostosować aktywności ruchowe do różnych potrzeb, rozwijają empatię, współpracę i szacunek wobec osób z ograniczeniami. Zajęcia podkreślają wartości płynące ze sportu paraolimpijskiego, takie jak wytrwałość, fair play i wzajemna pomoc.

Autor e-materiału: Fundacja Edukacja i Wsparcie, ul. Zajęcza 4, 57-300 Kłodzko

Zobacz materiał na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej:

Link do e-materiału pod tytułem „WF bez barier: paraolimpijskie inspiracje.”

Materiał metodyczny:Dodatkowo do e-materiału został stworzony materiał metodyczny dla nauczycieli.

Materiał dostępny pod linkiem.

[2025-08-26]

 

DZIEŃ Z ŻYCIA UCZNIA NA WÓZKU.

 

Nazwa e-materiału: „Dzień z życia ucznia na wózku.” 

Krótki opis materiału:

Poradnik dla nauczyciela „Dzień z życia ucznia na wózku” wspiera realizację zajęć kształtujących empatię, otwartość i rozumienie potrzeb osób z niepełnosprawnością. Uczniowie uczą się dostrzegać bariery architektoniczne i organizacyjne w szkole oraz proponować usprawnienia zgodne z ideą edukacji włączającej.

Dzięki pogadance, burzy mózgów, pracy z multimediami i mini-audytowi otoczenia dzieci rozwijają postawy prospołeczne, uczą się współpracy i poszanowania różnorodności. Zajęcia kształtują umiejętność obserwacji i praktycznego proponowania rozwiązań sprzyjających dostępności.

Autor e-materiału: Fundacja Edukacja i Wsparcie, ul. Zajęcza 4, 57-300 Kłodzko

Zobacz materiał na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej:

Link do e-materiału pod tytułem „Dzień z życia ucznia na wózku.”

Materiał metodyczny:Dodatkowo do e-materiału został stworzony materiał metodyczny dla nauczycieli.

Materiał dostępny pod linkiem.

[2025-08-26]

SŁYSZĘ INACZEJ: JAK WSPIERAĆ OSOBY SŁABOSŁYSZĄCE.

 

Nazwa e-materiału: „Słyszę inaczej: jak wspierać osoby słabosłyszące.” 

Krótki opis materiału:

Poradnik dla nauczyciela „Słyszę inaczej: jak wspierać osoby słabosłyszące” został opracowany z myślą o kształtowaniu empatii i świadomości wobec osób z ubytkiem słuchu. Zajęcia pokazują różnicę między osobami słabosłyszącymi a głuchymi oraz uczą praktycznych sposobów wsparcia w klasie i w codziennym życiu.

Poprzez pracę z filmem edukacyjnym, ćwiczenia aktywizujące i dyskusję uczniowie poznają alternatywne sposoby odbioru muzyki i rytmu (np. poprzez wibracje, ruch czy obraz). Lekcja rozwija kompetencje społeczne, uczy współpracy i szacunku dla różnorodności.

Autor e-materiału: Fundacja Edukacja i Wsparcie, ul. Zajęcza 4, 57-300 Kłodzko

Zobacz materiał na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej:

Link do e-materiału pod tytułem „Słyszę inaczej: jak wspierać osoby słabosłyszące.”

Materiał metodyczny:Dodatkowo do e-materiału został stworzony materiał metodyczny dla nauczycieli.

Materiał dostępny pod linkiem.

[2025-08-26]

 

UWAGA I ENERGIA: UCZĘ SIĘ Z ADHD.

 

Nazwa e-materiału: „Uwaga i energia: uczę się z ADHD.” 

Krótki opis materiału:

Poradnik dla nauczyciela „Uwaga i energia: uczę się z ADHD” wspiera prowadzenie zajęć rozwijających strategie samoregulacji i efektywnego uczenia się u uczniów z ADHD. Lekcja pokazuje praktyczne sposoby planowania pracy, korzystania z przerw i przypominajek oraz znaczenie krótkich bloków aktywności.

Poprzez ćwiczenia pamięciowe, gry, zadania praktyczne, dyskusję i pracę z materiałami wizualnymi uczniowie uczą się lepiej koncentrować, organizować swój czas i współpracować w grupie. Zajęcia rozwijają samodyscyplinę, wspierają budowanie pozytywnych nawyków i wzmacniają umiejętność uczenia się w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Autor e-materiału: Fundacja Edukacja i Wsparcie, ul. Zajęcza 4, 57-300 Kłodzko

Zobacz materiał na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej:

Link do e-materiału pod tytułem „Uwaga i energia: uczę się z ADHD.”

Materiał metodyczny:Dodatkowo do e-materiału został stworzony materiał metodyczny dla nauczycieli.

Materiał dostępny pod linkiem.

[2025-08-26]

WRAŻLIWOŚĆ SENSORYCZNA I PRZYJAZNA KLASA.

 

Nazwa e-materiału: „Wrażliwość sensoryczna i przyjazna klasa.” 

Krótki opis materiału:

Poradnik dla nauczyciela „Wrażliwość sensoryczna i przyjazna klasa” został opracowany, aby wspierać kształtowanie empatii i rozumienia różnorodnych potrzeb uczniów. Zajęcia pomagają dzieciom zrozumieć, czym jest wrażliwość sensoryczna, wskazać bodźce obecne w klasie oraz zaproponować sposoby wspierania kolegów.

Dzięki dyskusjom, ćwiczeniom i pytaniom problemowym uczniowie uczą się, jak budować przyjazne środowisko szkolne. Lekcja rozwija współpracę, świadomość wpływu otoczenia na człowieka oraz postawę tolerancji i wzajemnego szacunku.

Autor e-materiału: Fundacja Edukacja i Wsparcie, ul. Zajęcza 4, 57-300 Kłodzko

Zobacz materiał na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej:

Link do e-materiału pod tytułem „Wrażliwość sensoryczna i przyjazna klasa.”

Materiał metodyczny:Dodatkowo do e-materiału został stworzony materiał metodyczny dla nauczycieli.

Materiał dostępny pod linkiem.

[2025-08-26]

 

PJM I AAC NA CO DZIEŃ.

 

Nazwa e-materiału: „PJM i AAC na co dzień.” 

Krótki opis materiału:

Poradnik dla nauczyciela „PJM i AAC na co dzień” wspiera rozwijanie kompetencji komunikacyjnych uczniów poprzez poznanie polskiego języka migowego (PJM) i metod komunikacji alternatywnej oraz wspomagającej (AAC). Zajęcia pozwalają uczniom rozpoznawać podstawowe znaki i piktogramy, tworzyć proste dialogi oraz przygotowywać nagrania i prezentacje multimedialne.

Dzięki ćwiczeniom praktycznym, pracy projektowej i multimediom uczniowie uczą się wyrażać emocje i intencje w różnych formach, rozwijają umiejętność współpracy oraz kształtują postawę szacunku wobec osób posługujących się komunikacją alternatywną.

Autor e-materiału: Fundacja Edukacja i Wsparcie, ul. Zajęcza 4, 57-300 Kłodzko

Zobacz materiał na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej:

Link do e-materiału pod tytułem „PJM i AAC na co dzień.”

Materiał metodyczny:Dodatkowo do e-materiału został stworzony materiał metodyczny dla nauczycieli.

Materiał dostępny pod linkiem.

[2025-08-26]

 

ŚWIĘTA I TRADYCJE RÓŻNYCH KULTUR.

 

Nazwa e-materiału: „Święta i tradycje różnych kultur.” 

Krótki opis materiału:

Poradnik dla nauczyciela „Święta i tradycje różnych kultur” wspiera kształtowanie postawy otwartości i szacunku wobec odmiennych kultur poprzez poznawanie świąt i zwyczajów z różnych części świata. Uczniowie uczą się rozpoznawać tradycje, wskazywać miejsca obchodów na mapie, odróżniać fakty od mitów oraz porównywać podobieństwa i różnice między obrzędami.

Dzięki prezentacjom, dyskusjom, quizom i pracy z multimediami lekcja rozwija wiedzę o wielokulturowości, uczy wyrażania opinii z poszanowaniem innych i podkreśla znaczenie tradycji w życiu wspólnoty.

Autor e-materiału: Fundacja Edukacja i Wsparcie, ul. Zajęcza 4, 57-300 Kłodzko

Zobacz materiał na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej:

Link do e-materiału pod tytułem „Święta i tradycje różnych kultur.”

Materiał metodyczny:Dodatkowo do e-materiału został stworzony materiał metodyczny dla nauczycieli.

Materiał dostępny pod linkiem.

[2025-08-26]

STEREOTYPY PŁCI – ROZPOZNAJ I ZAMIEŃ.

 

Nazwa e-materiału: „Stereotypy płci – rozpoznaj i zamień.” 

Krótki opis materiału:

Poradnik dla nauczyciela „Stereotypy płci – rozpoznaj i zamień” został opracowany, by uświadamiać uczniom, czym są stereotypy płci oraz jak wpływają na język i relacje. Zajęcia uczą rozpoznawania i zastępowania stereotypowych sformułowań neutralnymi, reagowania na „żarty” i uwagi według schematu Porozumienia bez Przemocy (NVC) oraz wskazywania skutków stereotypów w szkole i mediach.

Dzięki pracy z definicjami, scenkami i ćwiczeniami praktycznymi uczniowie rozwijają empatię, komunikację bez przemocy i postawę proinkluzji. Podsumowaniem zajęć jest wspólne stworzenie plakatu „Przepis na klasę bez stereotypów”, wzmacniającego odpowiedzialność za język i relacje w grupie.

Autor e-materiału: Fundacja Edukacja i Wsparcie, ul. Zajęcza 4, 57-300 Kłodzko

Zobacz materiał na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej:

Link do e-materiału pod tytułem „Stereotypy płci – rozpoznaj i zamień.”

Materiał metodyczny:Dodatkowo do e-materiału został stworzony materiał metodyczny dla nauczycieli.

Materiał dostępny pod linkiem.

[2025-08-26]

Kontakt

przykladowy@email.com
+01 234 567 789

ul. Przykładowa 123
12-345 Miastowo

Przedszkole

Fundacja

Odwiedź nasze social media!

Polityka prywatności

Regulamin

Deklaracja dostępności

Logo fundacji edukacja i wsparcie